Popularne posty...

poniedziałek, 26 września 2011

4. Sos 'barbecue'

W moim domu to dodatek (?) numer jeden, jednak te kupne smakują przeważnie chemią lub selerem (swoją drogą nie wiem co to za wymysł). Nie miałam konkretnego przepisu, kiedyś szperałam w necie szukając jakiegoś ale nie natrafiłam na nic powalającego na kolana, więc wymyśliłam sama przypominając sobie co nie co z przeczytanych pomysłów. Zamieszczam mój autorski przepis sosu, który może nie jest wiernym odzwierciedleniem sosu barbecue ale mi (i nie tylko...) bardzo smakuje :)



Przepis:
7 łyżek ketchupu (niezbyt kwaśnego)
1 łyżka ketchupu "Krzepki Radek"
3-4 łyżki miodu
2 łyżki sosu Worcestershire 
1 łyżka oliwy chilli
1/2 łyżeczki chrzanu
1/3 cebuli w plastrach
2 pomidorki koktajlowe
1/3 łyżeczka chilli
1 ząbek czosnku

Wszystkie składniki wymieszać w rondelku, podgrzewać na najmniejszym ogniu ciągle mieszając. Po delikatnym odparowaniu zmiksować na gładką masę blenderem, przetrzeć przez sitko, gotować jeszcze ok 10 min aby sos zgęstniał i nabrał ciemniejszej barwy, wlać do słoiczka, zakręcić.

SMACZNEGO :)

2 komentarze: