Popularne posty...

niedziela, 23 września 2012

26. URODZINY BLOGA - rozkoszne jogurtowe babeczki z wiórkami kokosowymi

Wczoraj blog świętował swoje pierwsze urodziny! Przez ten czas przewinęło się mnóstwo ludzi, których łączy ta sama pasja, jaką jest gotowanie. Ja również miałam przyjemność odwiedzić wiele wspaniałych blogów inspirujących do dalszego prowadzenia strony. Podczas ostatniego roku miałam przyjemność porozmawiać z wieloma doświadczonymi kucharzami-amatorami, dostałam mnóstwo cennych porad, za które jestem Wam ogromnie wdzięczna.
Nie mogło być inaczej - dzisiaj urodzinowe babeczki!




Przepis: 

- 200g mąki
- 50g wiórków kokosowych
- 2 łyżeczki skórki startej z cytryny
- 2 łyżeczki proszku do pieczenia 
- pół łyżeczki sody
- jajko
- szczypta soli
- 75g cukru
- 5 łyżek oleju
- 70ml soku pomarańczowego
- 150mi naturalnego jogurtu
-  30ml likieru pomarańczowego, np. Grand Marnier

Polewa: 
 2 sztywno ubite białka  z cukrem pudrem i barwnikiem spożywczym


Nagrzej piekarnik do 180 stopni. Wymieszaj wszystkie suche składniki. Do roztrzepanego jajka dodaj cukier, olej, jogurt, sok i likier pomarańczowy. Masę jajeczną mieszaj z masą mączną, aż składniki się połączą. Foremki wypełnij ciastem na 3/4 wysokości. Piecz 15-20 minut na środkowej półce piekarnika. Po wystygnięciu udekoruj masą z białek, białka możesz przypiec palnikiem cukierniczym, lub zostawić do wyschnięcia. Udekoruj perełkami, świeżymi lub kandyzowanymi kwiatami.
 Smacznego!







2 komentarze: