Popularne posty...

wtorek, 3 września 2013

34. Krem z bukietu warzyw z grzankami

To, co urzeka mnie swym smakiem bardziej niż zupy, to zdecydowanie kremy warzywne. Wprost uwielbiam tą kremową konsystencję, w której znajduje się moc warzyw. Po krótkim zastanowieniu wydaje mi się śmieszne, iż ta sama konsystencja może kryć w sobie całą gamę smaków. Kremy warzywne są bardzo wdzięczne, bo można je zrobić dosłownie z każdego warzywa, w dodatku stanowią doskonałą bazę do eksperymentowania w przyprawami. Planowałam zrobić krem z dyni, ale tak tęskno zrobiło mi się do wiosny, że efektem tego rozmarzenia stał się krem z kalafiora, brokułów, fasolki szparagowej, marchwi i brukselki. Bo tak właśnie wyobrażam sobie wiosnę.





Przepis: Ugotuj bulion warzywny na liściu laurowym i zielu angielskim. Dorzuć do niego po garści pokrojonych: kalafiora, marchewki, brukselki, brokułów, fasolki, groszku. Zagotuj, dosyp curry, zioła prowansalskie, utarty pieprz czarny, lub biały, 3 ząbki czosnku. Wyjmij ziele i liść laurowy, zmiksuj do uzyskania gładkiego kremu. 
Grzanki: pokrój chleb na kwadraciki, obsusz na patelni(!), a potem zrumień na oliwie, posyp solą, czosnkiem granulowanym i włoską mieszanką przypraw. Krem podawaj z jogurtem, plastrami żółtego sera, oraz octem balsamicznym figowym. 
SMACZNEGO


6 komentarzy:

  1. Zupa wygląda bardzo apetycznie. Chyba polecę wypróbować ten przepis, mniam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Grzanki to najlepszy dodatek do zup!

    OdpowiedzUsuń
  3. pychotka !wiem że nikt nie przepada za zostawianiem linków do siebie, ale dzięki temu mamy szanse sie poznać :) mam nadzieję że się nie gniewasz
    u mnie ostatnie dni konkursu - zapraszam :) na dole posta jest link
    mybeautyjoy.blogspot.co.uk

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam delikatne kremy, a ten wygląda wyjątkowo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń